ΑΠΟΨΗ  Δύο ‘Κυρίες’  στην Ακρόπολη Σοφία Λόρεν & Μελίνα Μερκούρη. Γράφει η Τασσώ Γαΐλα

Στο παρελθόν πολλοί διάσημοι περνούσαν από την Αθήνα και την Ελλάδα για διάφορους λόγους και φυσικά έκαναν και μία βόλτα από την Ακρόπολη.

Εμείς στεκόμαστε στην επίσκεψη στην Ακρόπολη δύο star διεθνούς φήμης μία Ιταλίδα-προηγούνται οι φιλοξενούμενοι – και μιάς Ελληνίδας της Μελίνας Μερκούρη. Σαφώς διαφορετικές οι χρονολογίες και διάφοροι και οι λόγοι της ανόδου των κυριώνν στον Ιερό Βράχο.

 

Η Σοφία Λόρεν επισκέφθηκε τη Ακρόπολη δύο φορές στα δύο ταξίδια της

στην Ελάδα.

Η πρώτη ήταν όταν στην Ύδρα γύριζε την πασίγνωστη ταινία ‘Το παιδί και το δελφίνι’. 1956.

Θρυλική έχει μείνει η φωτογραφία της με το μαντήλι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η δεύτερη κυρία  η Μελίνα Μερκούρη…

«Ελπίζω να δω τα Μάρμαρα πίσω στην Αθήνα προτού πεθάνω. Αν όμως έρθουν αργότερα, εγώ θα ξαναγεννηθώ». Μελίνα Μερκούρη.

Είναι η κυρία που…

Το 1982, με πρωτοβουλία της τότε υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη, η Ελλάδα καταβάλλει προσπάθειες να επαναπατρίσει τα Γλυπτά. Η προσπάθεια των ελληνικών αρχών για την επιστροφή τους στον τόπο καταγωγής και δημιουργίας τους υποστηρίζεται ενεργά από διεθνή, ομότιτλη επιτροπή.

 

Στις 30 Ιουλίου 1982 με μια ιστορική, συγκινητική ομιλία η Μελίνα Μερκούρη θέτει στη διάσκεψη των υπουργών Πολιτισμού της UNESCO το θέμα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Έκτοτε συνέβησαν πολλά ,σταματάμε στο 2002 τότε που εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ο τότε υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος θέτει πρώτος το ζήτημα «δανεισμού» των Γλυπτών, προτείνοντας «δανεισμό για 100 χρόνια» από το Βρετανικό Μουσείο στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Οι Βρετανοί απορρίπτουν το αίτημα. Κατόπιν και, τον Απρίλιο του 2007 το Βρετανικό Μουσείο εκδίδει ανακοίνωση που αναφέρει ότι δεν προτίθεται να παραχωρήσει την κυριότητα των Γλυπτών σε ελληνικό μουσείο.Θυμίζω,το 2009 εγκαινιάστηκε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών, στο οποίο ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος «αναμένει» να στεγάσει τα Γλυπτά όταν επανενωθούν με τους υπόλοιπους θησαυρούς του μνημείου.

 

Και … κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια εφόσον η ιστορία των γλυπτών του Παρθενώνα ξεκινά από το 1799-τότε μεταξύ 1799-1804 ο Βρετανός διπλωμάτης και πρεσβευτής της Βρετανίας στην Οθωμανική Κωνσταντινούπολη Τόμας Μπρους, 7ος κόμης του Ελγιν,  είναι που ζητά από τα συνεργεία του να αφαιρέσουν (με πριόνια) από τον Παρθενώνα πολυάριθμα γλυπτά προκαλώντας τους σημαντικές ζημιές. Όλα αυτά 240 χρόνια πριν!

 

Το 1806 τα Γλυπτά μεταφέρονται στη Βρετανία.

Το 1816 η αγγλική κυβέρνηση αγοράζει τα Γλυπτά από τον Ελγιν και από τότε βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Το 1936 τοποθετούνται στην έκθεση Duveen, η οποία δημιουργήθηκε για την προβολή και την έκθεση των Μαρμάρων.Και από τότε είναι εκεί…

 

 «Ελπίζω να δω τα Μάρμαρα πίσω στην Αθήνα προτού πεθάνω. Αν όμως έρθουν αργότερα, εγώ θα ξαναγεννηθώ». Μελίνα Μερκούρη.

 

Δήλωσε η μία από τις ‘δύο κυρίες’ της Ακρόπολης η Μελίνα Μερκούρη ,

 

 

Άνοδος στον Παρθενώνα των  ξένων  star για φωτογράφιση  με φόντο την Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους… Λέτε εμείς κάποια μέρα να ανέβουμε για να δούμε …. τα μάρμαρα του Παρθενώνα στη θέση τους;

Φωτογραφίες: Διαδίκτυο.

Κείμενο

Τασσώ Γαΐλα

Αρθρογράφος-Ερευνήτρια.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *