Α. Κόπτσης στην ΕΡΤ για 12χρονη: Παρουσίαζε στο σχολείο φυσιολογική συμπεριφορά – Δεν έκανε απουσίες


«Την ίδια στιγμή που έγινε γνωστό το περιστατικό, στείλαμε όλους τους αντισταθμιστικούς μας φορείς μέσα σε μία ώρα στο σχολείο της 12χρονης, γιατί μας ενδιαφέρει να υποστηρίξουμε το σχολείο κυρίως παιδαγωγικά» είπε στην ΕΡΤ ο Αλέξανδρος Κόπτσης Γ.Γ υπουργείου Παιδείας για την υπόθεση βιασμού και εκπόρνευσης της 12χρονης μαθήτριας.  «Η πρώτη εικόνα που έχουμε είναι ότι το παιδί παρουσίαζε στο σχολείο μια φυσιολογική συμπεριφορά» είπε και ενημέρωσε ότι «Τη φετινή χρονιά, που είναι Γυμνάσιο, η 12χρονη πήγαινε στο σχολείο ανελλιπώς, μόνο μια με δύο ημέρες απουσίαζε. Την περσινή χρονιά έκανε περισσότερες απουσίες αλλά εβδομαδιαίως εμφανιζόταν στο σχολείο και δεν κινήθηκε η διαδικασία που ακολουθείται στις περιπτώσεις της μακράς απουσίας». «Περιμένουμε και εγγράφως μετά την εντολή που δώσαμε, τη διαβεβαίωση ότι η επικοινωνία του σχολείου με την οικογένεια ήταν συνεχής» συμπλήρωσε.

«Υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο ορίζει ότι, όταν ένας μαθητής απουσιάζει από το σχολείο, ενημερώνεται άμεσα ο γονέας. Είναι σε επικοινωνία άμεσα το σχολείο με τον γονέα, με τους γονείς, με την οικογένεια γενικότερα» σημείωσε και επισήμανε πως «εάν το παιδί εξακολουθεί να μην έρχεται στο σχολείο συστηματικά, τότε υπάρχει μια διαδικασία που προβλέπεται.

«Δηλαδή ενημερώνεται η Αστυνομία, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το υπουργείο και αναζητεί το παιδί. Σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε τέτοια φαινόμενα. Γιατί ναι μεν απουσίες πέρσι είχε αρκετές, αλλά καθημερινά μπορεί να μην ερχόταν το παιδί ερχόταν όμως εβδομαδιαίως».

Απηύθυνε την έκκληση «να ενεργοποιηθούμε όλοι σε τέτοια φαινόμενα, οικογένεια, σχολείο, γειτονιά, παρέες, κοινωνία».

«Όταν συμβαίνουν τέτοια γεγονότα κανείς δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Άσχετα σε ποιο βαθμό ευθύνεται ο καθένας».

«Θα παρακαλούσα τους γονείς να είναι δίπλα στα παιδιά τους, να παρακολουθούν κάθε τους κίνηση, να μιλούν μαζί τους, να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη τους. Έτσι θα ανοίξουν μόνο στόματα. Να τα σέβονται και να είναι κοντά τους ψυχικά και συναισθηματικά» επέμεινε.

Όπως τόνισε: «Το ίδιο κάνουμε και επιδιώκουμε στα σχολεία. Γιατί έχουμε 14.000 σχολεία, 180.000 εκπαιδευτικούς, ενάμιση εκατομμύριο μαθητές».

«Το καινούριο πρόγραμμα «Φιλία» θα παρέμβει ουσιαστικά σημείωσε

«Το καινούριο πρόγραμμα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας που ονομάζουμε «Φιλία», έχει σκοπό να παρέμβει ουσιαστικά. Αλλά η διαπαιδαγώγηση είναι μια δια βίου διαδικασία».

Τη φετινή χρονιά, που είναι Γυμνάσιο η 12χρονη πήγαινε στο σχολείο ανελλιπώς, μόνο μία με δύο ημέρες απουσίαζε. Την περσινή χρονιά έκανε περισσότερες απουσίες αλλά εβδομαδιαίως εμφανιζόταν στο σχολείο και δεν κινήθηκε η διαδικασία που ακολουθείται στις περιπτώσεις της μακράς απουσίας.

Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία

« Η βία είναι κοινωνικό φαινόμενο και δεν εξαντλείται μέσα στα σχολεία» είπε για τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις, που έχουν πάρει τα περιστατικά στα σχολεία, με μαχαιρώματα και βιντεάκια στο διαδίκτυο με σκληρές επιθέσεις και ξύλο στις σχολικές αίθουσες».

«Είναι πολυπαραγωντικό φαινόμενο η βία, που διαμορφώνεται από συνθήκες οικογενειακές της γειτονιάς και δεν θεραπεύεται από μία παρέμβαση που θα γίνει στο σχολείο. Απαιτείται συνεχής παρακολούθηση και ενεργοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των γονέων κυρίως» συμπλήρωσε.

«Έχουμε κάνει ήδη άπειρες παρεμβάσεις. Ο σύμβουλος σχολικής ζωής, ο οποίος επιλαμβάνεται αυτών των θεμάτων, οι ψυχολόγοι, οι χιλιάδες ψυχολόγοι που βρίσκονται στα σχολεία. Κάθε εβδομάδα σε ένα σχολείο περνάει μια τέτοια ομάδα με ψυχολόγο, με κοινωνικό λειτουργό και παρεμβαίνουν. Οι συνεργασίες με την τοπική αυτοδιοίκηση για να πηγαίνουν οι κοινωνιολόγοι στο σπίτι και άλλες πολλές παρεμβάσεις που έχουν γίνει προς τα εκεί στρέφονται».

Κυρίως όμως επικεντρώθηκε στο πρόγραμμα «Φιλία» που ήδη εκπονήθηκε και ανακοινώθηκε.

«Το πρόγραμμα «Φιλία» θεωρούμε ότι θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της βίας στα σχολεία, γιατί είναι ένα μακρόπνοο σχέδιο, το οποίο έχει ως στόχο και την πρόληψη και την αντιμετώπιση και την καταγραφή μέσω πλατφόρμας και την εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού και της επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών που θα διαπερνά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και όλους τους εκπαιδευτικούς. Θέλει χρόνο αυτό; Οι πρώτες παρεμβάσεις φυσικά και έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: ertnews.gr