Γυμναστείτε κολυμπώντας στη θάλασσα – γράφει η Νεκταρία Κωνσταντίνου

Όσο η θερμοκρασία «χτυπάει» κόκκινο, και το καλοκαίρι προχωρά, τόσο δυστυχώς για τους περισσότερους η διάθεση για άσκηση, ακόμα και τις ώρες που δροσίζει, μειώνεται.

Καταφύγιό μας η κοντινή παραλία ή ακόμη καλύτερα μια απόδραση σε νησί!

Θαλασσοθεραπεία!!

Η θάλασσα, είτε άγρια είτε ήρεμη μας ξεκουράζει, μας τονώνει, μας ηρεμεί…

  • Η άσκηση στο νερό βελτιώνει την ψυχική υγεία.
  • Φτιάχνει τη διάθεσή μας, μας ξεκουράζει, μας γυμνάζει.

Το ελληνικό καλοκαίρι είναι συνυφασμένο με τη θάλασσα. Ακόμα και αν μείνουμε στην πόλη, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα μπάνια μας ,στις πλησιέστερες παραλίες.

Πολλά τα οφέλη από το κολύμπι και τη θάλασσα!

Ευεξία και αναζωογόννηση μας χαρίζουν μόνο 30 λεπτά κολύμβησης τρεις φορές την εβδομάδα μαζί με μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να παραμείνουμε σε φόρμα και υγιείς.

Με τους φίλους, είναι ακόμα πιο διασκεδαστικό!

  • Οποιοσδήποτε και σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να αρχίσει κολύμπι για να βελτιώσει τη γενική του υγεία.
  • Σε ανθρώπους με ινομυαλγία μπορεί να μειώσει το άγχος και οι θεραπευτικές ασκήσεις στο ζεστό νερό μπορούν να μειώσουν την κατάθλιψη.
  • Η άσκηση στο νερό μπορεί να βελτιώσει την υγεία των εγκύων
  • Το κολύμπι για τουλάχιστον μια ώρα μπορεί να κάψει 500 θερμίδες. Έτσι δουλεύουν όλοι  οι μύες του σώματος χωρίς να δημιουργείται πίεση
  • Οι πνεύμονες χρειάζεται να εργάζονται πιο σκληρά για να προσφέρουν αρκετό οξυγόνο στο αίμα.Έτσι μειώνονται συμπτώματα άσθματος.
  • Ορισμένοι ρευματολόγοι συνιστούν το κολύμπι για να αυξηθεί η σωματική δραστηριότητα χωρίς να προκληθεί πίεση στις αρθρώσεις.

  • Το κολύμπι είναι καλή άσκηση χαμηλής έντασης για όλο το σώμα σε ανθρώπους με αρθρίτιδα, μυοσκελετικούς περιορισμούς ή περιορισμούς λόγω βάρους.
  • Όσοι υποφέρουν από αρθρίτιδα, ήδη γνωρίζουν ότι το μπάνιο είναι πολύ ευεργετικό, γιατί δεν καταπονούνται οι αρθρώσεις σας όπως στα άλλα είδη άσκησης. Παράλληλα, το κολύμπι βοηθά και στο να μειωθεί ο πόνος από τις αρθρίτιδες, καθώς ελαττώνεται η δυσκαμψία των αρθρώσεων, η οποία προκαλεί σε μεγάλο βαθμό τον πόνο.
  • Όταν το αλατόνερο περνάει από τη μύτη, αυτή καθαρίζεται και διευκολύνεται η διέλευση του αέρα. Έτσι, βελτιώνονται καταστάσεις όπως η χρόνια ρινίτιδα
  • Η κολύμβηση αυξάνει τον μεταβολισμό σας, συνεχίζοντας την «καύση» για λίγη ώρα ακόμα και αφού σταματήσετε να κολυμπάτε.

Η αδράνεια και η γήρανση είναι υπεύθυνες για την έλλειψη ενέργειας.

Μόλις 30 λεπτά κολύμβησης τρεις φορές την εβδομάδα μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας μέσω του αυξημένου μεταβολισμού.

Η αεροβική στην καλύτερή της εκδοχή

  • Γυμναζόμαστε χωρίς να επιβαρύνουμε την τσέπη μας

Η κολύμβηση αποτελεί την γνήσια ολοκληρωμένη άσκηση: στοχεύει παντού, από τη στήριξη της μέση σας μέχρι την τόνωση των χεριών σας. Χωρίς βαρύ εξοπλισμό ή βάρη.

Αντί λοιπόν να αγοράζετε πολλά διαφορετικά όργανα γυμναστικής για του μύες σας, απλά βουτάτε στη θάλασσα

  • Η κολύμβηση είναι ένα από τα λίγα αθλήματα που μπορείτε να κάνετε για όλη σας τη ζωή
  • Οι κολυμβητές έχουν το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητας.
  • Η έκθεση στο φως, αλλά και τα μπάνια στη θάλασσα, αυξάνουν τις ενδορφίνες ρυθμίζουν τις ορμόνες και κατ’ επέκταση βοηθούν στη βελτίωση της διάθεσης.

Η ιδέα για μια βουτιά στη θάλασσα ή σε πισίνα φαίνεται δελεαστική.

  • Όμως η συνήθεια των κολυμβητών να πέφτουν στη θάλασσα αμέσως μετά το φαγητό και η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων τους αποτελούν τις πιο συχνές αιτίες πνιγμού.
  • Δεν πρέπει να μπείτε στη θάλασσα αν δεν έχουν περάσει δυόμισι με τρεις ώρες από το φαγητό ή αν έχετε καταναλώσει αλκοόλ, καθώς επίσης και σε περίπτωση που είστε κουρασμένοι ή αδιάθετοι.

Άλλες περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να προσέχουμε είναι:

Η κράμπα
  • Είναι ένα συνηθισμένο περιστατικό, το οποίο παρατηρείται κυρίως κατά τη διάρκεια της κολύμβησης, σε κάποιο μέλος του σώματός
  • Αν η κράμπα είναι στα πόδια ή στα χέρια με ήπιες κινήσεις με πρόσθια ή ύπτια κολύμβηση, βγαίνουμε στην ακτή.

Ας χαρούμε το καλοκαίρι με κολύμπι στη θάλασσα!!

Γυμναστείτε κολυμπώντας στη θάλασσα

Νεκταρία Κωνσταντίνου καθηγήτρια Φυσικής Aγωγής, Personal Trainer

Μπορείς ακόμα να δεις:

Βάλε το ποδήλατο στη ζωή σου!

Από Δευτέρα Ξεκινάω διατροφή! 

Μην περιμένεις το Σαββατοκύριακο ή τις διακοπές για να περάσεις καλά

Οι γιορτές πέρασαν.Γιατί να μείνουν τα κιλά;

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)