ΟΙ “ΟΥΡΕΣ” ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΣΤΟ “17” – γράφει ο Γιώργος Μαϊστράλης

ΟΙ “ΟΥΡΕΣ” ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΣΤΟ “17”

γράφει ο Γιώργος Μαϊστράλης

Για να χρησιμοποιήσω λίγο τις γνώσεις από τα χωράφια μου της τελευταίας 3ετίας (Αντιπρόεδρος ΔΣ στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ) κάνω μερικούς υπολογισμούς.
Για να φτιαχτεί μια δομή 5000 μεταναστών (5500 με τις υπηρεσίες -δλδ πληθυσμός όσο στο Βροντάδο) θα πρέπει να προβλεφθεί εκτός των άλλων ύδρευση και αποχέτευση. Στατιστικά να πούμε ότι ο οικισμός Βροντάδου από Αρμένη μέχρι Δασκαλόπετρα και από Μούτσαινα μέχρι Ρήγου έχει έκταση περίπου 2500 στρέμματα και περίμετρο περίπου 7,5 χλμ, με άθλιο δίκτυο ύδρευσης, με τα λύματα να πηγαίνουν κυρίως σε βόθρους, αλλά με Νοσοκομείο στα 2-3 χλμ, με 5 σχολεία και 8 ενορίες, ενώ λένε ότι για τον ίδιο πληθυσμό στο “17” από τα 624 επιταγμένα στρέμματα θα χρησιμοποιηθούν μόνο τα 150.
Και η μεν αποχέτευση είναι σχετικά εύκολη υπόθεση με βιολογικό κλειστού τύπου (εκτιμώ κόστος ~1.000.000€ για τα 5500 άτομα).

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΔΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ.
Εκεί απαιτούνται ~1100 κ.μ. γλυκού νερού τη μέρα (~5500άτομα Χ ~200λιτρ/ατομο/ημ), σε υψόμετρο 650 μ. που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Έχοντας γνώση της τοποθεσίας, εκτιμώ ότι το θέμα της ύδρευσης μπορεί να αντιμετωπιστεί κατά κύριο λόγο με αφαλάτωση κοντά στη θάλασσα και μεταφορά του γλυκού νερού με δίδυμο αγωγό και αντλίες booster.
Συγκριτικά να αναφέρω ότι για να μεταφέρει η ΕΥΔΑΠ γλυκό αδιύλιστο νερό στο χωριό Κυριάκι Βοιωτίας (πληθ. ~2000 κατ.) από το κανάλι του Μόρνου σε υψομετρική διαφορά περίπου +500μ έχει κατασκευάσει 6-7 αντλιοστάσια υψηλού μανομετρικού και βέβαια την ανάλογη οδοποιία και εξοπλισμό για την προσέγγιση και ηλεκτροδότηση του κάθε σημείου.
Για να πάει νερό στο “17” η πλησιέστερη διαδρομή είναι να κατασκευαστεί αφαλάτωση στο Παντουκιός ή στο Θόλος και το νερό να ανεβεί μέσω Κυδιάντας με μήκος (οπωσδήποτε δίδυμων) σωληνώσεων ~7 χλμ. κατασκευάζοντας από ένα ΜΕΓΑΛΟ αντλιοστάσιο ανά περίπου 1 χλμ. μήκους και ανά ~80-90 μ υψομετρικής διαφοράς. Εννοείται ότι για τη λειτουργία των αντλιοστασίων θα κατασκευαστεί και η αντίστοιχη οδοποιία (αναμενόμενου μήκους ~10-15 χλμ) και δίκτυα εξυπηρέτησης, που συνήθως ακολουθεί τη διαδρομή εγγύς των αγωγών, οπότε ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΕΠΙΤΑΞΗ Ή ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ Ή ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΤΩΝ ΛΩΡΙΔΩΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ (περίπου πρόσθετα 100 στρ.)
ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΤΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ.
Μην απορείτε επομένως για το πάγωμα της επίταξης. Η ώρα της αλήθειας βγάζει πολλά παρελκόμενα.

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)