Να μην εφαρμοστεί η είσοδος κάμερας στις τάξεις! Το σχολείο δεν είναι ριάλιτι!

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου

“Αδαμάντιος Κοραής”

Να μην κατατεθεί προς ψήφιση το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση!

Να μην εφαρμοστεί η είσοδος κάμερας στις τάξεις! Το σχολείο δεν είναι ριάλιτι!

 

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων μετακίνησης που περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των Συλλόγων, βρήκε τον τρόπο να φέρει ένα ακόμα αντιδραστικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος αντιθέτως, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς στην Παιδεία, χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει τον δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου.

Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο:

Α) Προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα στο δημοτικό και δεκαέξι (16) στο νηπιαγωγείο. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Κατά συνέπεια υποβαθμίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και ταυτόχρονα χτυπά την εργασία των εκπαιδευτικών με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.

Β) Οδηγεί στη «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και τον κατακερματισμό της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών σε πρώτη φάση και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε δεύτερο χρόνο χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. Το Υπ. Παιδείας ανοίγει το δρόμο για την αλλαγής της φυσιογνωμίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας, δραστηριοτήτων. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα.

Γ) Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν την αποσπασματικότητα στη γνώση και την επιμονή στις δεξιότητες, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία, που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.

 Γ) Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οδηγεί σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς.

Δ) Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.

Ε) Εισάγει την αυτοαξιολόγηση όχι σαν μια εσωτερική διαδικασία του Συλλόγου Διδασκόντων που έτσι κι αλλιώς γίνεται, αλλά τη μετατρέπει σε εξωτερική εμπλέκοντας τον Συντονιστή Εκπαίδευσης και το ΠΕΚΕΣ! Η εξωτερική αξιολόγηση, όπου έχει εφαρμοστεί, έχει κριθεί αναποτελεσματική καθώς δεν βελτιώνει το παρεχόμενο έργο, δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας αλλά στοχοποιεί και κατηγοριοποιεί σχολεία και μαθητές, καθώς αγνοούνται τα ιδιαίτερα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά της κάθε σχολικής μονάδας και το γενικότερο κοινωνικό οικονομικό πλαίσιο.

Ζ) Εισάγει τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης. Μια ρύθμιση εκτός πραγματικότητας που δείχνει πόσο μακριά από τον χώρο του σχολείου και της καθημερινότητά του είναι αυτοί που «σκαρφίζονται» αυτές τις «καινοτομίες». Αντί να ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές με το απαραίτητο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ.), εισάγονται τέτοιοι θεσμοί όπου για μια ακόμα φορά οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται ευθύνες και ρόλους που θα μπορούσαν πιο ολοκληρωμένα να καλυφθούν με την πρόσληψη του κατάλληλου επιστημονικού προσωπικού. Ο μοναδικός εκπαιδευτικός που τα παιδιά εμπιστεύονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι ο εκπαιδευτικός της τάξης.

Η) Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ  τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης της ΝΔ. ΖΗΤΑΜΕ να μην κατατεθεί προς ψήφιση το αντιεκπαιδευτικό αυτό νομοσχέδιο και το Υπουργείο να υιοθετήσει (νομοθετήσει) τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών. Σε αντίθετη περίπτωση θα μας βρει απέναντί του!

Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα επιτευχθεί μόνο αν:

  1. Υπάρξει γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία από το κράτος.
  2. Μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα (20 μαθητές ανά τάξη, 15 στα Νηπιαγωγεία και την Α και Β Δημοτικού).
  3. Γίνουν μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τα κενά σε όλη την επικράτεια σε γενική και ειδική αγωγή.
  4. Ενισχυθεί ο ρόλος της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης).
  5. Προσληφθεί το απαραίτητο για τη λειτουργία των σχολείων βοηθητικό προσωπικό (μόνιμο προσωπικό καθαρισμού, τραπεζοκόμοι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί).
  6. Αναβαθμιστούν τα υπάρχοντα σχολικά κτίρια και κατασκευαστούν νέα σύγχρονα με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές.
  7. Εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
  8. Θεσπιστεί δωρεάν διαρκής και ουσιαστική επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών.

Σε οποιαδήποτε «μεταρρύθμιση» αν δεν προβλέπονται τα παραπάνω τότε δεν μιλάμε για αναβάθμιση του σχολείου αλλά για «τυχοδιωκτισμό» και ασχετοσύνη.

Τα «χτυπήματα» από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι απανωτά!

Απαιτούμε ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ άμεσα η τροπολογία που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή από την κυβέρνηση της ΝΔ σύμφωνα με την οποία μπορεί να γίνεται live μετάδοση του μαθήματος μέσα από την τάξη για όσους μαθητές δεν παραβρίσκονται στο σχολείο. Η τροπολογία αυτή καταπατά τα δικαιώματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμιά περίπτωση να μπουν κάμερες μέσα στις τάξεις! Θα προφυλάξουμε τόσο τους μαθητές μας όσο και το κύρος της μαθησιακής διαδικασίας!

Καλούμε εκπαιδευτικούς και γονείς  σε συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 13/05 στις 12:00 κάτω από τον Οίκο Χίου Διδασκάλου για το πολυνομοσχέδιο και στη συνέχεια παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να μην εφαρμοστεί η τροπολογία για τις κάμερες μέσα στην τάξη.

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)