Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Νικόλαος Νύκτας συμμετείχε μαζί με τους συνεργάτες του στο Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα τον “Γαστρονομικό Τουρισμό”

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Νικόλαος Νύκτας συμμετείχε χτες,Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 και ώρα 11.00π.μ, μαζί με τους συνεργάτες του στο Διαδικτυακό Σεμινάριο (Webinar) με θέμα τον “γαστρονομικό τουρισμό”. Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την ομάδα εργασίας που συστάθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού και έγινε στα πλαίσια της δημιουργίας γαστρονομικού ψηφιακού χάρτη που θα προβάλλεται στην ιστοσελίδα του ΕΟΤ με δυνατότητα προβολής της γαστρονομίας της κάθε περιοχής, θα μπορεί ο επισκέπτης να παρακολουθεί τις υπερσυνδέσεις (link) με την κάθε Περιφέρεια και να μαθαίνει για τα τοπικά προϊόντα της κάθε περιοχής και για την ξεχωριστή γαστρονομία της. Στόχος είναι καθένας από τους 52 νομούς της Ελλάδας να γίνει ξεχωριστός Γαστρονομικός Προορισμός, με τη δική του γαστρονομική σφραγίδα, και αυτό να επιτευχθεί μέσω της διασύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό.

Επικεφαλής της ομάδας εργασίας είναι η Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Αμπελουργών Νήσων Αιγαίου και μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ). Σε αυτή συμμετέχουν επίσης ξενοδοχειακοί φορείς, επαγγελματίες της εστίασης και σεφ, όπως ο Κωνσταντίνος Μουζάκης, πρόεδρος της λέσχης Αρχιμαγείρων Ακρόπολις και η Ντίνα Νικολάου, στελέχη των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ με την ομάδα συνεργάζονται στενά οι διεπαγγελματικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) που εκπροσωπείται από τον πρόεδρο της, Λευτέρη Γίτσα.
Η κα. Τριανταφυλλοπούλου ήταν και η οργανώτρια και η εισηγήτρια της τηλεδιάσκεψης και επεσήμανε το πρόβλημα του γαστρονομικού τουρισμού που ενώ στην Ελλάδα έχει ήδη τις βάσεις λόγω της μεσογειακής διατροφής που προάγει την υγίεια και οι επισκέπτες γνωρίζουν και αγαπούν τα τοπικά ελληνικά προϊόντα δεν υπάρχει ακόμη η κωδικοποίηση αυτής της εμπειρίας. Αναφέρθηκε , η αντίστοιχη προσπάθεια και πρωτοβουλία από τον ΞΕΕ για το “ελληνικό πρωινό” όμως στις περισσότερες περιφέρειες τονίστηκε ότι ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από όλα τα ξενοδοχεία και καταλύματα. Στην ίδια φιλοσοφία,κάτι αντίστοιχο θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο ως σήμα κατατεθέν της “ελληνικής κουζίνας” που θα δίδεται και αυτό με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και πιστοποίηση των επιχειρήσεων.

Από όλες τις Περιφέρειες έγινε αναφορά στα ιδιαίτερα προϊόντα της κάθε περιφέρειας και πως αυτά μπορούν να ενσωματοθούν στο γαστρονομικό χάρτη και ότι οι περισσότερες περιοχές έχουν προϊόντα ανωτέρας ποιότητας και προϊόντα με προέλευση Π.Ο.Π και κρασιά με προσταευόμενη γεωγραφική προέλευση. Στην δική μας Περιφέρεια ο κ. Νύκτας έκανε αναφορά για το κάθε νησί ξεχωριστά για τα εκλεκτά τοπικά προϊόντα μας και τα ξακουστά κρασιά μας.

Tα νησιά του Βορείου Αιγαίου έχουν μια μοναδικά χαρακτηριστική γευστική ταυτότητα που προέρχεται από τις εδαφολογικές συνθήκες, αλλά και την μακραίωνη ιστορία τους.Τα τοπικά προϊόντα που παράγονται, μεταποιούνται και συσκευάζονται στα γεωγραφικά όρια των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι φημισμένα τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και διεθνώς για την άριστη ποιότητα και τη μοναδική γεύση τους.

Οι αφοσιωμένοι τοπικοί παραγωγοί και οι συντονισμένες προσπάθειες των φορέων της περιοχής συμβάλλουν καθοριστικά σε αυτό.Τα νησιά μας έχουν κοινά προϊόντα παραγωγής και γαστρονομικού πλούτου, όπως τα ψαρικά που είναι φρέσκα και άφθονα στα νησιά της Περιφέρειας, το ούζο, το κρασί,τα τυριά, το μέλι και το ελαιόλαδο .

Όσον αφορά τώρα, την μεσογειακή διατροφή ως μοντέλο βέλτιστης υγιεινής διατροφής, τα προϊόντα της Περιφέρειας είναι άριστης ποιότητας και πολλά απο αυτά είναι Π.Ο.Π αλλά και τα κρασιά μας φέρουν προστατευμένη γεωγραφική προέλευση και μάλιστα πολλά από αυτά είναι βραβευμένα. Στην προβολή και την διαφήμιση αυτού του υγιεινού τρόπου ζωής και διατροφής δεν υπάρχει καλύτερος πρεσβευτής από την Ικαρία όπου έχει και το μεγαλύτερο όριο ηλικίας της χώρας και οι άνθρωποι εκεί ζουν με ξεγνοιασιά και σωστή και εξαγνυσμένη τροφή.

Από όλα τα παραπάνω, φαίνεται ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου θα μπορούσε να δημιουργήσει μια διεθνή εμπειρία, με κωδικοποίηση μάλιστα, όπως το “ελληνικό πρωινό”. Θα μπορούσε να είναι, “Αιγαιοπελαγίτικος Μεζές” και να υπάρχει στην εστίαση σαν σήμα κατατεθέν με τοπικά προϊόντα των νησιών της εκάστοτε περιφέρειας, με έμφαση στα τυριά, το ελαιόλαδο, τα κρασιά και το ούζο.
Θα πρέπει να δημιουργηθούν διαφημιστικά σπότ που να προβάλλουν την μοναδική και διαφορετική γαστρονομία της Περιφέρειας του Βορείου Αιγαίου και να αναδείξουν αυτές τις εκλεκτές γεύσεις και αρώματα για όλα τα νησιά μας.
Σύμφωνα με το πρότζεκτ που έχει αναλάβει η Ομάδα εργασίας για τον γαστρονομικό χάρτη με κάθε περιοχή της Ελλάδας με γαστρονομική σφραγίδα δηλαδή 52 ξεχωριστοί νομοί- 52 ξεχωριστά προϊόντα για τον κάθε νομό για την δική μας Περιφέρεια προτάθηκαν τα ακόλουθα:
Λέσβος=Ελαιόλαδο
Χίος=Μαστίχα
Σάμος=Κρασιά “Μοσχάτο” Σάμου
Λήμνος= Τυροκομικά “Μελίχλωρο Λήμνου”
Ικαρία = τρόπος ζωής (κρέας ράσκου, αγριοκάτσικο της περιοχής)

Επίσης, μπορεί η κάθε περιοχή να προβάλει τα εκλεκτά προϊόντα της μέσα από συνταγές σε μαγειρική και ζαχαροπλάστική.
Αυτό μπορεί να γίνει με καλεσμένους σεφ από την Ελλάδα και το εξωτερικό και να αναδείξει για άλλη μία φορά τις ομορφιές και της γεύσεις του τόπου μας.
Το 1/3 των εξόδων ενός τουρίστα κατά το ταξίδι του διατίθενται στην γαστρονομία, δεν είναι μόνο για βιοποριστικούς λόγους είναι η κατοχύρωση της τουριστικής εμπειρίας, οι γεύσεις και τα αρώματα μένουν χαραγμένα στην μνήμη και τον ουρανίσκο του επισκέπτη ας το κάνουμε να αξίζει και να μας αναζητά μέσω αυτής της εμπειρίας και σε μελλοντικά ταξίδια.

Τέλος, η κα. Τριανταφυλλοπούλου επεσήμανε ότι θα σταλεί υλικό για ανατροφοδότηση στην κάθε Περιφέρεια και ότι θα συσταθούν ομάδες εργασίας και συνεργασία με την κάθε Περιφέρεια με στόχο το σχεδιασμό και την εκπόνηση αυτού του ψηφιακού γαστρονομικού οδηγού.

Ο κ. Νύκτας τόνισε τη συγκροτημένη στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί για την αναβάθμιση της γαστρονομίας της Περιφέρειας μας αλλά και της χώρας μας και επεσήμανε την συνεργασία των ιδιωτικών φορέων και του πρωτογενούς τομέα στο συγκεκριμένο ατόπημα. Σε τοπικό επίπεδο καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και φυσικά πρόσωπα να συνεργαστούν με μόνο γνώμονα την ανάπτυξη,προβολή και προώθηση του Γαστρονομικού Τουρισμού. Παρότι φέτος, λόγω δύσκολων συγκυριών και της πανδημίας πολλές εκδηλώσεις και γιορτές με τοπικά προϊόντα έχουν ανασταλλεί, τονίζεται η εγρήγορση όλων μας και η προετοιμασία για να τεθούν οι βάσεις στον τουριστικό χάρτη της Περιφέρειας.

 

Δείτε παλαιότερα δημοφιλή άρθρα (Επιλογή από την Google)